اداره کل خدمات پژوهشی

مسئولیت برنامه‌ریزی، ‌نظارت و کنترل امور مربوط به ارائه خدمات پژوهشی به دانشکده‌ها و اعضای هیات علمی را برعهده دارد که مهمترین آنها عبارت است از: برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی و مهارت‌افزایی پژوهشی دانشجویان، دانش‌آموختگان و اعضای هیأت‌علمی، مدیریت ستادی جمیع امور پژوهشی مربوط به تشکل‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی، دانش‌آموختگان و اعضای هیأت‌علمی؛ برنامه‌ریزی، پشتیبانی و حمایت از فعالیتهای پژوهشی دانشکده‌ها مانند: کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی، تشکیل قطب‌های علمی و مراکز رشد، سخنرانی علمی، طراحی وب‌سایت‌های علمی

ماموریت ها
  1. برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی و مهارت افزایی پژوهشی دانشجویان، دانش‌آموختگان و اعضای هیأت علمی
  2. مدیریت ستادی جمیع امور پژوهشی مربوط به تشکل ها و انجمن های علمی دانشجویی، دانش‌آموختگان و اعضای هیأت‌علمی
  3. مدیریت،‌برنامه‌ریزی، پشتیبانی و حمایت از فعالیتهای پژوهشی دانشکده‌ها مانند: کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی، تشکیل قطب‌های علمی و مراکز رشد، سخنرانی علمی، طراحی وب‌سایت‌های علمی
  4. بررسی و ارزیابی فعالیت‌‌های پژوهشی اعضای هیات علمی (جهت ترفیعات علمی) و تطبیق آن بامستندات پژوهشی مربوطه
  5. نظارت بر نحوه ارزیابی فعالیت‌‌های پژوهشی دانشجویان (جهت تعیین امتیاز پژوهشی برای اقامتگاه)
  6. مدیریت ستادی و اجرایی برگزاری نشست های علمی، جشنواره ها و گارگاه‌های پژوهشی غیر بین‌المللی
  7. کنترل و تأیید اسناد مالی و تسویه حساب هزینه‌های اجرایی تخصیص یافته به جشنواره
  8. برنامه‌ریزی و ساماندهی امور مربوط به انجمن‌های علمی
  9. نظارت بر فعالیت‌های انجمن علمی و ارائه حمایت‌های لازم از آنها
  10. طراحی و اجرای آیین‌نامه و دستورالعمل‌های حمایتی از ارائه و چاپ آثار و مقالات اعضای هیات علمی و دانشجویان در همایش‌ها و نشریات علمی
  11. نظارت و بررسی اسناد مالی انجمن‌های علمی و تسویه حساب با آنان
  12. رصد و نیازسنجی ماموریت های پژوهشی دانشگاه و پشتیبانی از دانشکده ها جهت تولید محتوای ممتاز و مرجع، کتاب درسی و پرفروش
  13. رصد و شناسایی سازمانها و نهادهای حمایت کننده از پایان‌نامه‌های دانشجویان و تسهیل فرآیند جذب حمایت های مالی از پایان نامه‌ها
  14. طراحی چارچوب لازم جهت تنظیم طرح‌هایی در خصوص ارائه پژوهانه‌ به اعضای هیات علمی و پیگیریهای لازم
  15. تهیه گزارش عملکرد پژوهشی دانشکده‌ها و ارائه پیشنهادهای بهبود
  16. تهیه، اصلاح و بازنگری در آیین‌نامه‌های مرتبط مانند حمایت از مقالات و .. و به بخشهای مربوطه
  17. برنامه‌ریزی و نظارت بر مدیریت اجرایی برگزاری گارگاه‌های پژوهشی
  18. نظارت بر تهیه گزارش‌های عملکرد تحلیلی شامل گزارش عملکرد، گزارش مالی، تقویم عملیاتی به صورت دوره‌ای جهت ارائه به مراجع ذی‌ربط
  19. مدیریت و پیگیری مالکیت معنوی آثار علمی دانشگاه(انتقال، خرید، فروش، دعاوی حقوقی و..)
  20. انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در حیطه‌ی وظایف شغلی

دفعات مشاهده: 404 بار | دفعات چاپ: 90 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر