گزارش آسیب شناسی قواعد عربی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۶/۲۵ | 
یکی از اصول و مبانی طرح‌های توسعه‌ای و ارتقاء بخشی، بررسی وضع موجود و امکان برطرف کردن کاستی‌ها و ضعف‌هایی است که کارآمدی آن فعالیت و اثر‌بخشی آن را کاهش می‌دهد. برهمین اساس موضوع آسیب‌شناسی و سنجش ضعف‌ها بر اساس مدل‌های معتبر و شیوه‌های قابل اعتماد از ضرورت‌های اینگونه فعالیت‌ها است.
مرکز زبان دانشگاه به عنوان مرکزی نوپا که با دو مأموریت اجرای درست و هدفمند فعالیت­های‌‌ آموزشی پژوهشی مربوط به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه و فارسی و نیز ارتقاء‌بخشی نتایج آموزش زبان در دانشگاه، تأسیس گردیده است، از بدو تأسیس در صدر پایش نظام‌مند وضعیت موجود و ارائه تصویر دقیقی از فرآیند آموزش با تکیه بر یافتن نقاط ضعف و قوت برای برطرف کردن و ارتقاء‌بخشی هریک از این دو است. پژوهش حاضر که با حمایت دفتر طرح و برنامه دانشگاه توسط مرکز زبان به اجرا در آمده­است به نتایجی انجامیده که می­‌تواند راه طراحی تغییرات برنامه‌ای، محتوایی و سایر عناصر مرتبط با آموزش زبان دانشگاه را هموار سازد. امید است که این پژوهش پیمایشی گام مثبت مقدماتی در راستای سایر تحولات مربوط به حوزه آموزش زبان در دانشگاه امام صادق علیه السلام به عنوان دانشگاهی مأموریت محور و عهده‌دار تربیت نیروی انسانی کار‌آمد باشد. در اینجا لازم می‌دانم از مجری طرح آقای سجاد رجبی، معاونت سنجش و ارزیابی مرکز آقای مصطفی شهیدی‌تبار، تیم همکار مجری و علمی و همه دانشجویان و استادان محترم که در گرد‌آوری اطلاعات و انعکاس نقطه نظرات خود، مرکز زبان را یاری نموده‌اند سپاسگزاری نمایم.
 
                                                                             رئیس مرکز زبان
                                                                            دکتر مسعود فکری
                                                                             مرداد ماه 1397



دفعات مشاهده: 439 بار | دفعات چاپ: 90 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر

گزارش آسیب شناسی آموزش مکالمه عربی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۶/۲۵ | 
​گزارش آسیب شناسی آموزش مکالمه عربی در دانشگاه امام صادق علیه السلام

 اهداف بلند مدت طرح: بهبود بخشی نظام آموزشی دانشگاه امام صادق علیه السلام
 اهداف کوتاه مدت: آسیب شناسی و ارزیابی روند کنونی آموزش زبان عربی دانشگاه



دفعات مشاهده: 434 بار | دفعات چاپ: 84 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر