منشور اخلاقی اعضای هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

 | تاریخ ارسال: 1399/2/30 | 

1ـ‌ نظام حاکم بر روابط اساتید در دانشکده، بیش و پیش از آنکه به آئین‌نامه‌ها و مقررات حقوقی ـ اجرایی متکی باشد، بر مفاد اخلاق اسلامی به‌ویژه نظارت همگانی، تقوای کاری، امر به معروف و خودکنترلی جمعی متکی است.
2ـ‌ دانشکده و اعضای آن، خود را نسبت به حوادث و مسائل جامعه و حاکمیت حساس و مسئول دانسته و از خاستگاه مکتب دانشگاه امام صادق (ع) و با رویکرد تمدنی آن به محیط خود واکنش نشان می دهد.
3ـ  گرچه دانشکده، همکاری و همراهی با ساختارها و نهادهای رسمی علمی ـ پژوهشی کشور با محوریت وزارت  علوم،‌تحقیقات و فناوری را در دستور کار همیشگی خود دارد ولی در درجه اول خود را متعهد به اصول و ارزشهای نظام جمهوری اسلامی ، عموم مردم و ارائه الگوی نوینی از دانشگاه تراز انقلاب اسلامی می‌داند.
4ـ دانشکده در تمامی فرآیندهای تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اقدامات اجرایی و اداری خود، منظر مطالعات اسلامی و مکتب فکری دانشگاه امام صادق (ع) را لحاظ خواهد کرد.
5ـ اساتید جوان‌تر دانشکده ضمن رعایت احترام پیشکسوتان خود و بهره‌مندی از مراتب علمی وتجربی این عزیزان؛ اقتضائات سنی و ارتباطی آنان را در فعالیت ها پاس می‌دارند.
6ـ اساتید پیشکسوت دانشکده، ضمن ارج‌گذاری به توانمندی های اساتید جوان‌تر، رویکرد حمایتی خود از آنان را تقویت می‌نمایند.
7ـ موضع و منظر اساتید دانشکده نسبت به دانشجویان، به مثابه پدری ایثارگر، مشفق و در عین‌حال هدایت‌گر است.
8ـ ارتباط اساتید دانشکده با یکدیگر در فعالیت‌های مختلف علمی و اجرایی، رفاقت در عین رقابت است.
9ـ دانشکده در ارتباط با نهادها،‌سازمانها و ارگان‌های اجرایی و علمی، سیاست "تعامل نظام‌مند" را پیش می‌گیرد. از این‌رو ضمن آنکه ارتباطات دوسویه با آنان را از ضروریات می داند، این تعاملات را در چارچوب یک نظام ارتباطی هدایت می‌نماید.
10ـ گروه‌های دانشکده، همراه با پیشبرد مسائل اجرایی و اداری، از مباحث علمی درون‌گروهی غافل نمی‌شوند.
11ـ اعضای هیئت علمی دانشکده خود را به رویکرد "خانواده محوری" متعهد دانسته و فعالیت­های متراکم و جهادی خود را با رسیدگی تام و تمام به اعضای خانواده خویش سازگار می­نمایند.
12ـ اساتیدی که مسئولیتی را در دانشکده پذیرفته­اند، نسبت به حضور فیزیکی و قابلیت دسترسی خود مراقبت بیشتری دارند.
13ـ اساتید با برنامه ­های دانشکده، به­ویژه فعالیت­ها و برنامه­ های زیرساختی و ماندگار که متضمن ایجاد مرجعیت علمی است (مانند تهیه درسنامه و تألیف کتب ) همکاری و همراهی مؤثری دارند.
 
14ـ از آنجا‌که پژوهش‌های دانشجویی،‌ علاوه بر الزامات روشی، نیازمند جسارت است، اساتید دانشکده تلاش خواهند نمود تا دغدغه ­ها و ملاحظات علمی ـ روشی ـ تکنیکی؛ منجر به سلب اعتماد و جسارت و علاقمندی دانشجویان در این عرصه نشود.
 
 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 765 بار   |   دفعات چاپ: 95 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر