احتمال بروز اختلال در سامانههای کامپیوتری با آغاز سال ۱۴۰۰
| تاریخ ارسال: 1400/1/18 |
مرکز مدیریت راهبردی افتا از مسوولان و متخصصان IT زیرساختهای حیاتی، تولیدکنندگان سامانهها و ارائهدهندگان خدمات پشتیبانی خواست، برای پیشگیری از وقوع هر اختلالی به هنگام آغاز سال ۱۴۰۰، تمامی سامانههای وابسته به تاریخ شمسی از جمله CRM، انبارداری، فروش، حسابداری، مدیریت محتوا و هر سامانه دیگری را از نظر امکان بروز مشکل در تغییر تاریخ و آغاز سال جدید بررسی کنند. کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتا یادآور شدهاند: اهمیت مساله و چالشهای ناشی از بروز مشکل تغییر تاریخ در آغاز سال جدید، در سامانههای ارائهدهنده خدمات عمومی و همچنین سامانههای قدیمی بیشتر است. به همه مسوولان و متخصصانIT زیرساختهای حیاتی، تولیدکنندگان سامانهها و ارائهدهندگان خدمات پشتیبانی توصیه شده است با هدف رفع مشکل احتمالی سامانهها، قراردادهای خدمات پشتیبانی سامانههای حیاتی و دارای اهمیت، تمدید و بهروزرسانی شوند. مرکز مدیریت راهبردی افتا از همه متخصصان و مسوولان IT دستگاههای دارای زیرساخت حیاتی و همچنین ارائهدهندگان خدمات پشتیبانی، خواسته است تا پایگاههای داده و چگونگی نگهداری تاریخ شمسی را در آنها از جهت بروز مشکل و اختلالات تغییر تاریخ بررسی کنند.
نظر به تجربیات بین المللی در ورود به سال ۲۰۰۰ میلادی با تغییر قرن شمسی و آغاز سال ۱۴۰۰ جهت جلوگیری از بروز اختلالات احتمالی لازم است موارد ذیل مورد توجه قرار گیرد:
⭕ قبل از شروع سال جدید کلیه سامانه ها از جمله CRM، انبارداری، فروش، حسابداری، مدیریت محتوا و هرگونه سامانه دیگر که دارای وابستگی به تاریخ شمسی می باشند از نظر امکان بروز مشکل در سال جدید بررسی شوند. اهمیت موضوع برای سامانه های خدمت رسان به عموم و احتمال بروز مشکل روی سامانه های قدیمی بیشتر می باشد.
⭕ پایگاههای داده و سایر بخشهای مربوطه از جهت بروز مشکل بررسی و قبل از استفاده در تحلیلها و سامانه ها اصلاح شوند.
⭕ در صورت فقدان امکان پشتیبانی در محل هر گونه دسترسی از راه دور برای اصلاح و بروزرسانی سامانه ها طبق چارچوب ذکر شده در ابلاغات مرکز ملی فضای مجازی و افتا از جمله الزامات دورکاری و امنیتی پایه بصورت امن و با رعایت کلیه اصول امنیتی صورت پذیرد.
دفعات مشاهده: 237 بار |
دفعات چاپ: 76 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر