بسمالله الرحمن الرحیم
اولین فراخوان اعطای پژوهانه داخلی به واحدهای پژوهشی
- مقدمه
یکی از مهمترین اهداف معاونت پژوهش و فناوری، پشتیبانی از فعالیتهای پژوهشی و تقویت بنیان پژوهش و پژوهشگری در دانشگاه است. در سالهای اخیر اقداماتی از قبیل تسهیل ایجاد واحدهای پژوهشی، راهاندازی دورههای پسادکتری، تسهیل فرآیند دستیاری پژوهشی، تربیت پژوهشگر و اعطای نقش محوری به برنامه علمی اساتید و پژوهشگران در راستای همین هدف اصلی انجام شدهاند.
اکنون با فعالیت مسئولانه و ایثارگونه تعدادی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه، شاهد شکوفایی برخی بنیههای پژوهشی در قالب واحدهای پژوهشی هستیم. حمایت همهجانبه از این واحدها در دستور کار ستاد پژوهش قرار دارد و در این مرحله، اعطای پژوهانه داخلی نیز در این بستر خواهد بود.
- هدف از تخصیص پژوهانه داخلی
- ارتقاء جایگاه و عملکرد واحدهای پژوهشی
- آمادهسازی واحدهای پژوهشی برای جذب پروژههای بیرونی
- فراهم کردن زیرساختی برای تخصیص منابع مالی از طریق واحدهای پژوهشی به پژوهشگران دانشگاه
- شرایط اعطا
- پژوهانه داخلی صرفاً مختص واحدهای پژوهش مصوب در دانشگاه است(جهت آشنایی با این واحدها اینجا را ببینید)
- طرحهای ارائه شده توسط واحدهای پژوهشی بایستی در راستای برنامه علمی اعضای هیئتعلمی مستقر در واحد پژوهشی باشد.
- بر اساس محدودیت منابع مالی موجود، این مرحله از پژوهانه داخلی صرفاً به هفت واحد پژوهشی تخصیص خواهد یافت. لذا طرحهای واحدهای پژوهشی بر اساس معیارهایی از قبیل انطباق با اولویتهای دانشگاه، شایستگی علمی، کیفیت خروجیها، میزان اثرگذاری و توانمندی تیم پژوهشی در کارگروههای تخصصی موضوعی مورد ارزشیابی و اولویت تخصیص قرار خواهند گرفت.
- روند اعطا
- واحدهای پژوهشی طرح پیشنهادی اولیه را حداکثر تا دو هفته پس از تاریخ این فراخوان و در قالب فایل ورد (حداکثر سه صفحه) به آدرس pajooheshgah
isu.ac.ir ارسال کنند.
- طرحهای اولیه در مدت زمان یک هفته در ستاد معاونت پژوهشی بررسی و مرور خواهند شد.
- طرحهای پذیرفته شده برای ارائه طرح تفصیلی و همچنین عقد قرارداد به اداره تشکلهای پژوهشی معرفی خواهند شد.
- بیش از پنجاهدرصد اعتبار پژوهانه بلافاصله پس از عقد قرارداد اعطا شده و مابقی پرداختی نیز حسب مذاکرات انجام شده در پایان طرح خواهد بود.
- میزان پژوهانه داخلی
سقف پژوهانه اعطایی در این مرحله برای هر واحد پژوهشی ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال است.
دفعات مشاهده: 730 بار |
دفعات چاپ: 203 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر