شرح وظایف کارکنان اداره فناوری

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۹/۲/۲۵ | 
وظایف عمومی
ماده ۱- تهیه و به روز نگاه داشتنن شناسنامه تجهیزات رایانه ای، تجهیزات شبکه  و شناسنامه نرم افزارهای موجود، به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجود در واحدها

تبصره- شناسنامه های پیش گفت باید در نرم افزار ITIL وارد گردد .

ماده ۲- ارسال گزارش فعالیت های انجام شده (سخت افزار، نرم افزار، شبکه و مخابرات) در قالب فرم های تدوین شده و دستورالعمل های مدیریت (قالب فرم ها در سایت شبکه رابطین موجود می باشد) فعالیت ها بصورت روزانه و فرآیندها بایستی بصورت فصلی (حداکثر تا ۱۵ روزقبل از پایان هر فصل) در نرم افزار ITIL وارد گردد.

ماده ۳- انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تأیید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجاز در بخشنامه های ارسال شده از طرف مدیریت خدمات پشتیبانی دانشگاه (معاملات کوچک) و خرید طبق لیست تجهیزات مجاز که در سایت شبکه رابطین موجود می باشد.

ماده ۴- حضور مستمر در جلسات هماهنگی و بازآموزی های برگزار شده توسط مدیریت و در مواقعی که حضور ممکن نیست، کسب اجازه از مدیریت فناوری اطلاعات به همراه ارائه دلایل توجیهی بصورت مکتوب و تأیید مسئول مربوطه

تبصره- هریک از کارشناسان فناوری اطلاعات موظف هستند حداقل ۲۴ ساعت آموزش شغلی در طول یک سال داشته باشند

ماده ۵- اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و کوشش در جهت ارتقا سطح علمی و عملی با فراگیری آموزش های لازم و...

ماده ۶- بازدید از سایت های خبری ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فنی و اطلاع از تکنولوژی های جدید جهانی و ارائه بازخوردهای لازم به مدیریت فناوری اطلاعات

ماده ۷- بازدید مستمر از وب سایت مدیریت فناوری اطلاعات https://isu.ac.ir و واحدهای زیر مجموعه به منظور اطلاع از آخرین اخبار، بخشنامه ها و ... در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه نظرات و پیشنهادهای سازنده جهت ارتقا سایت ها
وظایف حوزه سخت افزار

ماده ۱ - نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای:
۱-۱- دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای
۲-۱- بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تأیید، یا عدم تأیید نیاز واحد درخواست کننده
۳-۱- تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیاز (در صورت تأیید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات
۴-۱- تأیید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها (تأیید قیمت بر عهده کارپرداز می باشد)
تبصره- واحد موظف است پس از صدور ابلاغ از طرف مدیریت فناوری اطلاعات مهر اسم و سمت، جهت رابطین وکارشناسان، تهیه نماید.
 
 
ماده ۲ - کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتورهای تأیید شده، به صورت زیر:
۱-۲- بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تأیید شده
۲-۲- الصاق برچسب لیست قطعات داخلی رایانه ها همراه با مشخصات فنی و تاریخ شروع و خاتمه گارانتی قطعات بصورت مشخص بر روی رایانه های خریداری شده (بهتر است توسط شرکت فروشنده انجام گیرد) و ورود اطلاعات در نرم افزار ITIL
۳-۲- الصاق برچسب کنترل فنی در پشت کیس
 
ماده ۳ - فرآیند تعمیرات:
۱-۳- نصب سیستم عامل ها و نرم افزارهای جانبی، آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد
۲-۳- تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده
۳-۳- نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند (مانند : چاپگر) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات
تبصره- نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی و ورود اطلاعات مربوط به تعمیرات در نرم افزارITIL   صورت می گیرد.
وظایف حوزه شبکه

ماده ۱ - نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استانداردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات
ماده ۲ - تهیه مستندات جامع شبکه LAN بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (مانند نقشه کابل کشی ها، مشخصات سرور، سوییچ ها و ...)
ماده ۳ - آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active
ماده ۴ - آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت
ماده ۵ - آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه LAN و نحوه رفع مشکلات احتمالی
ماده ۶ - حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه LAN موجود
ماده ۷ - مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر، تحول و نیازها
ماده ۸ - عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ای کلیه سیستم های کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه ( IP و کارت شبکه و...)
ماده ۹ - آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه +Network (اختصاصی کارشناسان)
ماده ۱۰ - مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی جدید و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه و توسعه آن
وظایف حوزه اینترنت

ماده ۱ - آشنایی با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت (FTP۲، FTP۳ ،حجم دانلود) و نرم افزارهای جانبی
ماده ۲ - شناسایی error های سیستم جهت اتصال به اینترنت
ماده ۳ - راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتأیید نیاز فرم درخواست و یا شخصی و یا اشتراک خطوط ADSL
ماده ۴ - شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه راه حل برای مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود
وظایف حوزه نرم افزار

ماده ۱ - پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
ماده ۲ - مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرآیند ها
ماده ۳ - هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
ماده ۴ - همکاری در تهیه RFP (تهیه، تنظیم و مستند سازی نیازها و انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)
ماده ۵ - آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه (مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ...)
ماده ۶ - آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیگیری مناسب تر مسائل مربوطه
ماده ۷ - نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آن ها
ماده ۸ - تأیید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتورهای نرم افزاری
ماده ۹ - مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری در واحد محل خدمت
ماده ۱۰- پیگیری راه اندازی نرم افزارهای مورد نیاز واحد و ارائه راهکارها و مشاوره در پیاده سازی هرچه بهتر نرم افزار در واحدهای زیر مجموعه
ماده ۱۱- تهیه مستندات مورد نیاز جهت ارزیابی کمیته فناوری اطلاعات و اتوماسیون اداری
 
وظایف در حوزه وب سایت
ماده ۱ - آشنایی با نرم افزار ITIL و آدرس های وب سایت واحد
ماده ۲ - بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه
ماده ۳ - آشنایی با استاندارد های طراحی وب سایت (از طریق بازدید از سایت های مختلف)
ماده ۴ - نظارت بر به روز نگه داشتن مطالب وب سایت (اخبار و اطلاعیه و ...)
ماده ۵ - نظارت کارشناس IT برروی کار رابط وب سایت (در صورت متفاوت بودن رابطان)
ماده ۶ - نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آن ها





 
 

دفعات مشاهده: 210 بار | دفعات چاپ: 25 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر