معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی- دبیرخانه استعدادهای درخشان
دبیرخانه استعدادهای درخشان

بازیابی تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1398/6/9 | 

کارشناس دبیرخانه استعدادهای درخشان

آقای مهدی باقری 

شاغل این پست در محدوده شرح وظایف مقرر با توجه به پست و جایگاه سازمانی وظایف زیر را با رعایت مقررات ذیربط و تحت نظارت مافوق سازمانی انجام می‌دهد. لازم به ذکر است وظایف مذکور دربردارنده اهم وظایف اصلی این پست می‌باشد. بدیهی است با توجه به شرایط و اقتضائات، مدیر مستقیم(مدیرکل) می‌تواند در راستای اهداف واحد و در چارچوب پست سازمانی سایر وظایف مرتبط را تعریف نماید.
الف) محور استعدادهای درخشان و دانشجویان برتر

  1. شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی دانشجویان برتر، ممتازین و استعدادهای درخشان بر اساس آیین نامه‌ها و مقررات
  2. اطلاع رسانی و انجام اقدامات لازم جهت ارائه خدمات آموزشی ویژه به ممتازین و استعدادهای درخشان با توجه به ضوابط
  3. پایش و نظارت مستمر بر جاری بودن شرایط دانشجویان استعداد درخشان و در صورت لزوم تغییر وضعیت‌ها            
  4. بررسی و انجام امور مربوط به تحصیل همزمان دردو رشته و انجام پیگیریها و مکاتبات لازم    
  5. انجام امور مربوط به ارائه و برگزاری آزمون پیش‌ترم و ارائه مشاوره و پاسخگویی به مراجعات مرتبط
  6. برنامه‌ریزی و تشکیل جلسه ستاد مرکزی انتخاب دانشجویان برتر
  7. شناسایی و استخراج اسامی دانشجویان حائز شرایط اولیه بر اساس آیین‌نامه دانشجویان برتر جهت تشویق و پیگیری و دریافت تائیدیه‌های دانشجویی و انضباطی از معاونت دانشجویی و اعمال امتیازات دانشجویی و فرهنگی بر اساس آیین نامه‌جهت انتخاب دانشجویان برتر
  8. هماهنگی، ارائه و دریافت کاربرگ ارزیابی دانشجویان برتر از دانشکده، اساتید، سایر دانشجویان و خودارزیابی‌ها          
  9. ورود اطلاعات و داده‌ها به نرم افزار و تحلیل نهایی آن‌ها و تعیین افراد برگزیده بر اساس آیین نامه            
  10. انجام امور مربوط به دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری و پذیرفته شدگان در مقاطع تحصیلی بالاتر(دکتری)           
  11. آماده‌سازی مقدمات برگزاری مراسم (مانند: تهیه هدایا، مدعوین، کلیپ، مکان، هماهنگی با خانواده‌ها و ...)، پیگیریها و انجام امورمرتبط بعدی   
  12. تهیه گزارش و انجام امور مالی و تسویه حساب‌های مربوط
  13. ارتباط مستمر با بنیاد ملی نخبگان و معاونت فناوری ریاست جمهوری و .....
ب) محور نظام استاد راهنما و مشاوره
  1. اطلاع رسانی به دانشجویان در خصوص آین‌نامه‌ها، مقررات و ضوابط آموزشی و تحصیلی به صورت جمعی فردی و گروهی             
  2. انجام امور اجرایی مربوط به نظام استاد راهنما
  3. همکاری در انتخاب و ارزیابی اساتید راهنمای دانشجویان
  4. پایش و شناسایی دانشجویانی که وضعیت تحصیلی آنها از میانگین وضعیت تحصیلی متعارف پائین‌تر بوده و اطلاع‌رسانی به اساتید راهنما
  5. دسته بندی و اولویت بندی دانشجویان شناسایی شده و تشکیل پرونده بر اساس اولویت ها
  6. پیگیری راهکارهای ارائه شده توسط اساتید راهنما یا راهکارهای ابداعی از طریق کمیسیون‌ها و سایر پتانسیل‌های موجود جهت بهبود
  7. ارائه پیشنهادات اصلاحی و همکاری در تهیه آیین نامه ها، دستورالعمل ها و روند اجرایی امور آموزشی و مقررات و کاربرگ های آموزشی          
  8. پاسخگویی و راهنمایی به مراجعین و ارائه گزارشات آماری تحلیلی   
  9. بررسی وضیعت معدل دانشجویان در مقطع کارشناسی و محاسبه نمرات مورد نیاز جهت کسب معدل 15 و امکان ورود به مقطع ارشد
  10. انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در حیطه‌ی وظایف شغل            

نشانی مطلب در وبگاه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی:
http://isu.ac.ir/find.php?item=6.874.2727.fa
برگشت به اصل مطلب