برنامه و شرح وظایف 

 | تاریخ ارسال: 1399/3/17 | 

برنامه معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشکده معارف اسلامی فرهنگ و ارتباطات
تحصیلات تکمیلی به‌عنوان سطح عالی از تربیت نیروی انسانی متخصص مطرح است. با توجه به شرایط محیطی و نیازهای آتی جامعه، اولویت‌دهی به پذیرش دانشجو و تربیت نیروی انسانی در مقطع دکتری، به‌عنوان سیاست راهبردی دانشکده، مطرح بوده و تأمین مقدمات و بازنگری‌های ضروری در دستور کار دانشکده است. در این رویکرد پذیرش دانشجو و تربیت نیروی انسانی در مقطع کارشناسی ارشد، به‌عنوان پشتیبان مقطع دکتری همچنین ادامه می‌یابد
 


شرح وظایف معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی:
معاونت آموزشی وظیفه برنامه ریزی، اداره و هدایت امور آموزشی را بر عهده دارد. نظارت برحسن اجرای مقررات و آئین نامه های آموزشی، تصمیم گیری درباره مسائل آموزشی، سیاست گذاری و اتخاذ تمهیدات لازم در جهت گسترش و ارتقاء کیفیت آموزشی، اجرای دوره های آموزشی و ارزیابی آنها و امور مربوط به اعضای هیات علمی از دیگر وظایف این معاونت است.

برخی از وظایف و اختیارات این معاونت به شرح ذیل است:
  • تشکیل شورای آموزشی دانشکده
  • برنامه‌ریزی امور آموزشی
  • ابلاغ و پیگیری مصوبات آموزشی
  • نظارت بر حسن اجرای کلیه سیاست‌ها، مقررات و فرآیندهای آموزشی
  • پایش و ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان
  • ارزیابی، بازنگری و به‌روزرسانی محتوای سرفصل‌های درسی
  • برگزاری دوره های توانمندسازی و دانش‌افزایی
  • تهیه و ارائه گزارشهای رسمی در هر نیمسال از وضعیت آموزشی
  • ارائه گزارش‌های لازم به ریاست دانشکده درخصوص حوزه های تحت نظر
     
چشم انداز هوشمندسازی و ارتقای قابلیت های برنامه های آموزشی دانشکده
ماموریت
  • تحول در فرآیندهای آموزشی به منظور چابک سازی ساختاری و فرآیندی
  • زمینه سازی برای عملیاتی سازی ایده های نوین و جدید در حوزه آموزشی و تربیتی
  • توانمندسازی دانشجویان برای نظریه پردازی و حضور موثر در نهادهای سیاستگذار
  • به روزرسانی مستمر برنامه های درسی متناسب با نیازهای دانشگاه  و کشور
هدف
  1. اعتلای اخلاق و تعهد حرفه ای در ساختار آموزشی دانشکده
  2. تقویت روحیه احترام و تکریم اساتید و دانشجویان در حوزه ستادی آموزش دانشکده
  3. ارتقای کیفی رابطه استاد- دانشجو بر اساس شرایط و الزامات
  4. توسعه رشته‌ها و گرایش‏‌های جدید متناسب با تحولات و نیازهای جامعه
  5. ارتقای کمی و کیفی برنامه های آموزشی دانشکده
  6. توسعه و بهبود نظام ارزیابی کمی و کیفی از فعالیت های اساتید و دانشجویان
برنامه ها و اقدامات یکساله
  1. همکاری با گروه ها در ایجاد رشته ها و گرایش های جدید
  2. ارتقای کیفیت آموزشی و جذب اساتید و هیئت علمی جدید
  3. نظارت بر اجرایی سازی برنامه راهبردی دانشکده
  4. تهیه و تدوین پروتکل های سازمانی و دانشکده ای برای راهبری دانشکده
برنامه و اقدامات سه ساله
  1. سامان دهی و اجرای برنامه بازنگری رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات با ۱۲ گرایش مصوب
  2. تلاش در جهت راه اندازی نهضت درسنامه نویسی (با تمرکز بر دروس بازنگری جدید)
  3.  تعامل با دانشگاه در اجرای سیاست جذب دانشجوی خارجی
  4. تلاش در جهت راه اندازی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته در برخی گرایش های مصوب
  5. تعامل و هم افزایی در حوزه آموزش های بین الملل با بخش آموزش های بین المللی دانشگاه
  6. تلاش در جهت توسعه ارائه خدمات آموزشی غیرحضوری و مجازی سازی در دانشکده
  7. تلاش در جهت توسعه برنامه آموزش های مجازی به عنوان برنامه ای تقویت کننده و مکمل برنامه آموزش حضوری
  8. تلاش در جهت توسعه کارگاه های دانش افزایی جهت توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشکده
  9. توسعه آزمون های پیشرفته و برگزاری آزمون ها حتی الامکان به صورت غیرحضوری و الکترونیک
  10. در دسترس قرار دادن ضوابط، سیاستها و فرایندهای آموزشی مورد نیاز اساتید و دانشجویان دانشکده
  11. سرلوحه قردادن اولویت های سیاستی دانشکده مصوب سال ۹۶ و همچنین قوانین و دستورالعمل های دانشگاه
  12. گروه محوری در امور تخصصی و محتوایی
  13. نظم بخشی و سامان دهی ساختاری و کارکردی امور پایان نامه ها و رساله های دکتری
  14. رصد پایان نامه ها و رساله های دکتری و احصاء آسیب های احتمالی
  15. رصد دروس و اساتید و طراحی ماتریس توانایی های اساتید
  16. توجه و تمرکز بر کیفیت  دوره های دکتری
  17. پیگیری فعالانه و مسئولانه امور اساتید دانشکده
  18. استفاده حداکثری از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی در غیرحضوری کردن مکاتبات حوزه پایان نامه ها و رساله ها (نرم افزاری کردن امور پایان نامه ها)

کلیدواژه ها: معاونت آموزش |



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 2757 بار   |   دفعات چاپ: 299 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر