محور اول: بازتبیین و تقویت نظام فکری دانشگاه امام صادق (ع) و مبتنی نمودن کلیه فعالیتهای دانشگاه امام صادق (ع) اعم از آموزشی و پژوهشی | ||
کلیدواژهها: نظام فکری | ||
راهبردها | سیاستها | برنامهها |
راهبرد اول: بازتبیین و تقویت نظام فکری دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات |
سیاست اول: مشخص نمودن نظام فکری دانشکده سیاست دوم: بازتبیین نظام فکری دانشکده سیاست سوم: تدوین نظام فکری دانشکده |
|
راهبرد دوم: مبتنی قراردادن تمام فعالیتهای دانشکده بر همین نظام فکری |
سیاست اول: ایجاد دستورالعملهای اجرایی در جهت نیل فعالیتها بهسوی نظام فکری دانشکده |
|
محور ۲: کوشش مضاعف بهمنظور سوقدادن متوازن توانمندیهای دانشگاه به سمت تربیت نیروی درجه یک برای نظام در عرصههای علمی و مدیریتی؛ همچنین تولید علومانسانی در دو حوزه نظری و عملی | ||
کلیدواژهها: تربیت نیرو درجه یک، تولید علومانسانی نظری و عملی | ||
راهبردها | سیاستها | برنامهها |
راهبرد اول: تربیت نیروی درجه یک برای تولید علومانسانی - اسلامی | سیاست اول: ارائه برنامهای تربیتی از سوی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات در حوزه نظر برای تولید علومانسانی - اسلامی |
|
سیاست دوم: ارائه برنامهای تربیتی از سوی دانشکده در حوزه عمل برای تولید علومانسانی - اسلامی |
|
|
راهبرد دوم: تربیت نیروی درجه یک برای نظام | سیاست اول: تربیت نیروی انسانی مطلوب در حوزه علمی و مدیریتی برای نظام اسلامی |
|
سیاست دوم: تشخیص و مدیریت توانمندیها |
|
محور ۳: بازمهندسی سرفصلها، برنامهها و متون درسی دانشگاه امام صادق (ع) در کلیه مقاطع تحصیلی؛ باهدف متوازنسازی بیشتر محتوا و حجم آن و همچنین تلاش مضاعف بهمنظور بهروز سازی آن در جهت پاسخگویی به نیازهای نوظهور انقلاب و نظام اسلامی | |||
کلیدواژهها: بازمهندسی برنامه درسی، متوازنسازی محتوای درسی | |||
راهبردها | سیاستها | برنامهها | |
راهبرد اول: بازمهندسی نظام آموزشی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات | سیاست اول: ایجاد یک برنامه متقن برای بازمهندسی نظام آموزشی دانشکده |
|
|
راهبرد دوم: متوازنسازی محتوای درسی | سیاست اول: متوازنسازی و بهروز سازی محتوا و حجم دروس |
|
|
سیاست دوم: پاسخگویی به نیازهای جدید نظام اسلامی |
|
||
محور ۴: ارتقا کیفیت فعالیتهای آموزشی دانشگاه باهدف عمقبخشی به فرایند تحصیلی و گنجاندن فعالیتهای هدفمند و پژوهشی در بطن آموزش باهدف عمقبخشی به فرایند تحصیلی | |||
کلیدواژهها: عمقبخشی به فرایند تحصیلی، گنجاندن فعالیتهای پژوهشی در آموزش | |||
راهبردها | سیاستها | برنامهها | |
راهبرد اول: ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات | سیاست اول: اصلاح طرح درسها و برنامه آموزشی دانشکده |
|
|
سیاست دوم: طراحی الگوی ارتقای فعالیتهای آموزشی |
|
||
راهبرد دوم: عمقبخشی به فرایند تحصیلی دانشجویان دانشکده |
سیاست اول: بهرهگیری از فعالیتهای پژوهشی هدفمند در برنامه آموزشی دانشکده |
|
|
سیاست دوم: بهرهگیری از فعالیتهای فرهنگی مؤثر در برنامههای دانشکده |
|
||
محور ۵: تقویت بخش پژوهشی دانشگاه در قالب راهاندازی یک پژوهشگاه قدرتمند در دل دانشگاه با حضور محققان برجسته از میان دانشآموختگان دانشگاه و تدوین برنامه پژوهشی کوتاهمدت و درازمدت با اختصاص بودجه و امکانات لازم در جهت نقد علومانسانی سکولار و تولید علوم اسلامی | |||
کلیدواژهها: تقویت پژوهش، ایجاد پژوهشگاه، تولید علومانسانی | |||
راهبردها | سیاستها | برنامهها | |
راهبرد اول: بررسی و تقویت بخش پژوهشی دانشکده |
سیاست اول: طراحی برنامه پژوهشی دانشکده |
|
|
سیاست دوم: کمک به تأسیس پژوهشگاه دانشکده |
|
||
سیاست چهارم: تقویت بخش پژوهشی دانشکده |
|
||
سیاست پنجم: ایجاد برند پژوهشی برای دانشکده |
|
||
راهبرد دوم: جذب محققان برجسته و موفق از میان دانشآموختگان دانشکده |
سیاست اول: بهرهگیری از توانایی علمی دانشآموختگان در بعد پژوهشی |
|
|
سیاست اول: تولید علوم اسلامی در حیطه فرهنگ و ارتباطات |
|
||
محور ۶: ایجاد انجمنهای علمی قدرتمند برای هر یک از رشتههای علمی دانشگاه باهدف اتصال دانشآموختگان توانا به دانشگاه و امکان بهرهگیری از آنها در فعالیتهای علمی، تحقیقاتی و فرهنگی دانشگاه | ||
کلیدواژهها: انجمن علمی، توجه به دانشآموختگان | ||
راهبردها | سیاستها | برنامهها |
راهبرد اول: ایجاد انجمنهای علمی قدرتمند | سیاست اول: تقویت و ایجاد انجمنهای علمی توانمند در حوزه نظر و عمل |
|
راهبرد دوم: بهرهمندی از دانشآموختگان مجرب | سیاست اول: ارتباطگیری دانشکده با دانشآموختگان متخصص و متعهد |
|
سیاست دوم: استفاده از توان دانشآموختگان در زمینههای علمی، تحقیقاتی و فرهنگی دانشگاه |
|
|
راهبرد سوم: بهرهمندی از توانمندی دیگر نهادها در راستای بخشهای مختلف دانشکده |
سیاست اول: شناسایی و همکاری با دیگر نهادها در عرصههای علمی، تحقیقاتی و فرهنگی |
|
محور ۷: گسترش کمی تحصیلات در مقطع دکتری و فوق دکتری در رشتهها و میانرشتهایهای متنوع و جذاب باهدف ادامه تحصیل دانشآموختگان دانشگاه | ||
کلیدواژهها: تحصیلات تکمیلی | ||
راهبردها | راهبردها | راهبردها |
راهبرد اول: بسط کمی مقطع تحصیلات تکمیلی |
سیاست اول: تمرکز بر مقاطع تحصیلات تکمیلی دکتری و فوق دکتری |
|
محور ۸: تقویت بخش خواهران دانشگاه از جهت علمی و تطبیق خروجی این بخش با نیازهای نظام بهویژه در عرصه زنان و خانواده |
||
کلیدواژهها: توجه به عرصه زنان و خانواده | ||
راهبردها | سیاستها | برنامه |
راهبرد اول: همکاری با بخش خواهران و فعالیتهای پژوهشی در عرصههای زنان و خانواده |
سیاست اول: همکاری با بخش خواهران در عرصه خانواده |
|
سیاست دوم: بررسی نیازهای نظام در این حوزه |
محور ۹: تقویت و تکمیل شاخصها و ضوابط جذب و گزینش دانشگاه بهمنظور ورود نیروهای انقلابی، خوشفکر و مستعد در دانشگاه خصوصاً تقویت مدارس امام صادق (ع) برای جذب هدفمند از این مدارس | |||
کلیدواژهها: استفاده از افراد خوشفکر و مستعد | |||
راهبردها | سیاستها | برنامهها | |
راهبرد اول: جذب نیروهای انقلابی و مستعد | سیاست اول: ایجاد سازوکاری برای جذب نیروهای انقلابی، متناسب با رویکرد دانشکده |
|
|
محور ۱۰: برنامهریزی جدی در جهت تربیت نیروهای انقلابی دانشجویان، تقویت روحیه انقلابی آنان و همچنین زمینهسازی برای اثرگذاری فراجناحی در فضای فرهنگی و سیاسی کشور | ||
کلیدواژهها: تربیت نیروهای انقلابی | ||
راهبردها | سیاستها | برنامهها |
راهبرد اول: تربیت انقلابی دانشجویان | سیاست اول: ایجاد و تقویت روحیه انقلابی در دانشجویان |
|
محور ۱۱: تعلیم مدیران انقلابی و فاضل برای مناصب گوناگون در دانشگاه ترجیحاً از میان دانشآموختگان دانشگاه بر اساس اصل شایستهسالاری | |||
کلیدواژهها: تعلیم مدیران انقلابی، دانشآموختگان، اصل شایستهسالاری | |||
راهبردها | سیاستها | برنامهها | |
راهبرد اول: انتخاب مدیران انقلابی و فاضل برای دانشکده |
سیاست اول: تربیت مدیران انقلابی و شایسته از دانشکده تا دانشگاه |
|
|
محور ۱۲: ارتقا برنامهوبودجه نویسی در دانشگاه بر اساس سیاستها و راهبردهای دانشگاه، ایجاد شفافیت در ورود و خروج بودجه به دانشگاه و همچنین توجه مضاعف به اصل چابک و سبکبار شدن سازمان و تشکیلات دانشگاه و همچنین صرفهجویی | |||
کلیدواژهها: ارتقا برنامهوبودجه، چابک شدن سازمان، صرفهجویی | |||
راهبردها | سیاستها | برنامهها | |
راهبرد اول: مدیریت راهبردی دانشکده | سیاست اول: تعیین سیاستهای کلان دانشکده |
|
|
سیاست دوم: تدوین سندی جامع برای برنامههای دانشکده |
|
||
راهبرد دوم: ایجاد اصل شفافیت و چابکسازی سازمانی دانشکده | سایت اول: اصل تمرکز بر اصل شفافیت در مدیریت دانشکده |
|