معرفی بخش زبان انگلیسی

 | تاریخ ارسال: 1402/1/29 | 
یکی از اهداف دانشگاه امام صادق علیه السلام مجهز کردن دانشجویان به توانایی­ها و مهارت ها برای حضورو فعالیت موثر در زمینه های علمی، پژوهشی و تبلیغی است. زبان آموزی از جمله موارد کلیدی برای کسب چنین موقعیتی در دنیای کنونی است. برای همین منظور از ابتدای تاسیس دانشگاه دروس زبان خارجی جایگاه مهمی را در برنامه کلی آموزشی بخود  اختصاص داده و زینت بخش فضای علمی دانشگاه و مزیتی نسبی در مقایسه با دیگر مراکز آموزش عالی بوده است.
هیئت علمی متعهد، متخصص و با تجربه و برخوردار از دانش آموزشی، زبانشناختی و ادبی با بهره مندی از بروزترین کتاب ها و شیوه ها توانسته دانشجویان را در نیل به یکی از اهداف دانشگاه که همانا تسلط به یک زبان خارجی است یاری کند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بخش زبان های خارجی بعنوان زیرمجموعه مرکززبان که دربرگیرنده گروه های آموزش زبان و ادبیات عربی و فارسی نیز هست به موضوع علوم انسانی- اسلامی اهتمام ویژه دارد و همین امر آن را از یک مرکزصرفا زبان آموزی فراتر برده به محملی برای ارتقاء سطح علمی دانشجویان در رشته های مربوطه با رجوع به متون و منابع تخصصی به زبان های خارجی تبدیل کرده است. دامنه فعالیت های این بخش ازچارچوب برنامه درسی فراتر رفته برنامه ریزی برای دوره های دیگری همچون آموزش زبان های غیر انگلیسی همچون فرانسه، اسپانیایی، آلمانی و روسی را به اقتضای شرایط و درخواست دانشکده ها و دانشجویان در دستور کار دارد و با هدایت و همکاری انجمن علمی زبان متشکل از هسته های دانشجویی دانا ، مشتاق و علاقمند فعالیت های فوق برنامه دیگری همچون دوره های فشرده تابستانی شامل کلاس های درس، جلسات سخنرانی ، مباحثه، تماشای فیلم، سفرهای تفریحی- آموزشی خارج از دانشگاه را بعهده دارد. همچنین دوره های کارگاهی و مهارت افزایی مانند مقاله نویسی، مکالمه پیشرفته و ترجمه را به تناوب برگزار می کند تا بدینوسیله توشه معرفتی مورد نیاز متقاضیان را به نحو احسن فراهم آورد.
تالیف و ترجمه کتاب های مختلف آموزشی هماهنگ با اهداف دانشگاه امام صادق علیه السلام نیز در زمره فعالیت های بخش زبان های خارجی است و برخی از آنها بعنوان متون درسی بدیع در برنامه گنجانده شده است.
در مجموع نگاه این مجموعه به زبان آموزی یک نگاه معرفتی و در راستای اهداف بلند دانشگاه امام صادق علیه السلام است.
 
 

دفعات مشاهده: 1603 بار | دفعات چاپ: 146 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار | 0 نظر